Зимова методична сесія педагогів Татарбунарщини
Які невикористані резерви освіти наших дітей та як підвищити ефективність освітнього процесу й створити продуктивне освітньо-розвивальне середовище для школярів? Саме ці проблеми вирішували керівники та педагоги Татарбунарщини у ході роботи районних методичних об’єднань 17-18 січня цього року. Засідання райметодоб’єднань відбувалися у форматі проблемних лабораторій і міжгалузевих студій з використанням інтерактивних форм: методичний міст; трибуна досвіду; практикум «Робота над помилками»; дискусія «Точка зору» тощо.
Стрижнем роботи вчителів природничо-математичного та суспільно-гуманітарного циклу стали детальний аналіз динаміки навчальних досягнень учнів за результатами І семестру, державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання – 2018 року, визначення на цій основі типових помилок із кожного предмету та розробка конкретних шляхів і методів ліквідації прогалин у знаннях учнів. Також відбувся широкий обмін досвідом роботи реалізації компетентнісного, особистісно орієнтованого, комунікативно-діяльнісного й інтегративного підходів в освіті сучасних школярів; захист навчальних проектів зі STEM – освіти тощо.
Цікаво й плідно організували свою роботу вчителі початкової школи у формі проблемних лабораторій. Вчителі 1-х класів Вихристюк М.І. (Трапівський НВК), Дибас О.Л., КЗ «Татарбунарська ЗОШ І-ІІІ ст. №1», Чебан В.Г., КЗ «Дмитрівська ЗОШ І-ІІІ ст.» на високому рівні продемонстрували перший досвід навчання першокласників Нової української школи; Арделян Г.О., КЗ «Білоліська ЗОШ І-ІІІ ст.», Фостик В.В., КЗ «Татарбунарський НВК», Хитренко Т.І., КЗ «Рибальський НВК» представили родзинки досвіду щодо організації тематичних тижнів. Усі вчителі 4-х класів захищали власні проекти «Нова українська школа – крок уперед».
Учителі 2, 3 класів активно обговорили презентації «Інклюзивна освіта. Діти з особливими освітніми потребами», які представили асистенти вчителя Шевченко Ю.Р., КЗ «Татарбунарська ЗОШ І-ІІІ ст. №1», Міхова Т.В., КЗ «Дмитрівська ЗОШ І-ІІІ ст. Козлова Л.Г., вчитель Татарбунарської ЗОШ І-ІІІ ст. № 1 поділилася досвідом з міжпредметної координації навчального матеріалу. Зацікавлення колег викликали презентації вчителів 3-х класів Татарбунарського НВК Самойлової О.Л., «Впровадження STEM-навчання в початкових класах» і Макарової С.К. «Технологія навчання початкової школи «Розумники» («Технологія навчання учнів початкової школи «Розумники» (Smart Kids)».
Проведена інтегративна проблемна лабораторія практичних психологів, соціальних педагогів, педагогів-організаторів, заступників директорів з виховної роботи за темою: «Шляхи координації роботи класних керівників, батьків, громадськості та відповідних служб щодо протидії булінгу в учнівському середовищі».
Під час методично-проективної студії заступники директорів з навчально-виховної роботи вирішували проблемне питання за допомогою коучинг-технології «Дерево корінної причини»: чому частина вчителів не готова до роботи в нових умовах? Наслідком роботи була розробка стратегії формування лідерів освітніх змін, науково-методичного менеджменту інновацій.
У роботі секції директорів закладів загальної середньої освіти щодо обговорення проекту Закону України «Про загальну середню освіту» та визначення освітньої стратегії району на 2019 рік брали участь голова Татарбунарської райдержадміністрації Пітак Р.І., депутат обласної ради Антов Т.Д.