Навчаємося по-новому…
У чому полягають нові підходи в освіті школярів в умовах освітньої реформи?
Відповідь на це питання педагоги шкіл району знайшли в Дмитрівській ЗОШ І-ІІІ ступенів…
Невипадково саме в цій школі районний методичний кабінет запровадив нову форму розповсюдження перспективного педагогічного досвіду – майстерню STEM – освіти, технології формування й розвитку інтелектуально-пізнавальних і творчих якостей школярів засобами міжпредметної координації навчального матеріалу.
Через систему інтегрованих уроків педагоги Дмитрівської школи поділилися своїм творчим досвідом, як формувати в дітей здатність і готовність до розв’язання комплексних проблем, критичного мислення, когнітивної гнучкості, командної роботи, самоуправління, навички дослідницької діяльності, уміння розробляти і втілювати власні проекти…
На інтегрованому уроці природознавства в 4-В класі вчитель початкової школи Деченко Марія Василівна та вчитель географії Русєва Надія Іванівна за допомогою інформаційно-комунікаційних та ігрових технологій, створення ситуацій успіху майстерно організували пошуково- дослідницьку діяльність учнів, яка безумовно сприяла формуванню в них, крім предметних, і соціальних компетентностей, і практичного життєвого досвіду.
Козачук Марія Данилівна, вчитель біології, та Місержи Оксана Костянтинівна, вчитель інформатики, в ході бінарного уроку в 6-А класі за інтегрованою темою «Сільськогосподарські рослини. Вдосконалення навичок практичної роботи в Power Point», доцільно об’єднавши обидві теми, за допомогою інтерактивних форм і методів роботи, мережевих і дослідницьких технологій, зв’язку з навчального матеріалу з життєвою практикою організували високопродуктивну пізнавальну діяльність учнів.
На уроці географії в 10 класі, який проводила Паладій Марія Георгіївна, переможець районного та обласного конкурсу «Учитель року - 2019», панувала зосереджена й творча атмосфера, адже вчитель-майстер створив усі умови старшокласникам як для самостійного здобування знань з географії, так і для вдосконалення умінь і навичок використання мережевих технологій в усіх видах діяльності. При цьому вчителем та учнями був застосований у процесі пізнання широкий спектр інтернет-ресурсу.
Урок математики в 10 класі, проведений Валентиною Михайлівною Антовою, яка здобула титул «Учитель року - 2017» в районному турі та посіла ІІ місце в обласному етапі конкурсу «Учитель року» серед учителів математики, переконливо довів, що дійсно математика – цариця всіх наук, а головне – наука для життя. Продуктивне використання вчителем та учнями інтерактивної дошки, робота з комп’ютерами, ноутбуками, широке застосування практичного, життєвого матеріалу під час вирішення математичних завдань і вправ, яскравої наочності та зв'язок із літературою й мистецтвом зробили урок математики не «сухим» (зазвичай, побутує така думка), а цікавим, живим, емоційно наснаженим і практично орієнтованим.
Уроком високої моралі та духовного очищення й просвітлення назвали колеги–словесники району інтегрований урок із зарубіжної літератури, проведений із п’ятикласниками Світланою Іванівною Тодоровою, професіоналом з великої літери, та молодим учителем географії Місержи Майєю Віталіївною, за оповіданням Е. Сетона-Томпсона «Лобо». Потужний пізнавальний, розвивальний і виховний потенціал уроку був реалізований завдяки інноваційним підходам та багатоаспектній інтеграційній інформації з літератури, мистецтва, географії, біології, української мови та літератури, трудового навчання і навіть математики. А головне – завдяки можливості кожній дитині зануритися в таємниці екології душі, правічної любові і добра…
А.А. Витовтова, зав. РМК С.В.Тодорова, директор ЗЗСО
На підсумковій конференції «Від ідеї до практики», якою завершилася майстерня STEM – освіти в Дмитрівській школі, понад півсотні вчителів-предметників і методистів райметодкабінету зійшлися в одній думці: нові підходи в організації навчання дітей - ось шлях до Нової української школи і досягнення головної мети – формування випускника школи – успішної особистості, патріота, інноватора, здатного вирішувати складні соціальні проблеми та будувати особисту життєву траєкторію.
М.Г.Паладій, заст. дирктора з НВР, вч. географії М.Д.Козачук, вч. біології
М.В.Деченко, вч. початкової школи В.М.Антова, вч.математики
Альбіна Витовтова,
завідувач методкабінетом
відділу освіти
Татарбунарської РДА,
Заслужений учитель України