Шлях до успіху
Квітневим ясним ранком завучів шкіл району зустрічав Баштанівський навчально-виховний комплекс «Школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад».
На затишному подвір'ї учасників семінару-практикуму зустрічали хлібом-сіллю та патріотичною композицією учні, урочисто вбрані в національний український одяг. А далі … Далі був сюрприз: завучам запропонували пройти методичний квест: за QR-кодом визначити програму сьогоднішнього семінару. Це було цікаво й повчально, як і всі заходи, які, завдяки партнерській взаємодії райметодкабінету з адміністрацією школи та педагогами, дозволили розкрити багатоаспектну палітру інновацій у методичній роботі, управлінській і педагогічній діяльності. Адже йшлося про нову соціально-педагогічну роль заступника директора з навчально-виховної роботи у парадигмі освітньої реформи та нові підходи в навчанні дітей у контексті Нової української школи.
Щоб обмін досвідом роботи був дієвим і продуктивним, учасники семінару були залучені в практичну роботу через тренінги з красномовними назвами «Шлях до успіху» й «Завуч+», підготовлені й проведені райметодкабінетом. Адміністрація закладу – Рибак Олександр Валерійович, директор школи, заступники директора з навчально-виховної роботи Ющенко Жанна Михайлівна, Яковенко Олена Анатоліївна продемонстрували найсучаснішу форму роботи з підготовки вчителів до роботи в умовах освітньої реформи – коуч-майстерню.
Завучі шкіл мали можливість ознайомитися з продуктивними коучинговими технологіями. Наприклад, техніка «колесо ефективної роботи», запроваджена Оленою Анатоліївною Яковенко, дозволила кожному вчителю побачити свої досягнення й невикористані резерви на шляху освітньої реформи, а техніка « корабельна рада», фрагмент якої проведений з групою вчителів у реальному часі, допоміг за короткий час знайти сучасні засоби та форми покращення внутрішньошкільної методичної роботи з педагогами. Рибак Олександр Валерійович і Ющенко Жанна Михайлівна продемонстрували фрагмент сократівських діалогів, цікавої й глибокої форми роботи з молодими вчителями …
І, звичайно, в програмі семінару було відвідування уроку в 1 класі, адже ці найменші діти дали початок великій реформі.
Завучі шкіл, перебуваючи на інтегрованому занятті «Я досліджую світ» з першокласниками, побачили на власні очі, наскільки розвинені діти і як активно вони включаються в пізнавальну гру й навчальні дослідження, які вчителька Ганна Петрівна Ющенко майстерно комбінує й створює для первачків ситуації успіху. А результатом є гарні дитячі уміння читати, писати, рахувати, висловлювати власну думку, уміння порівнювати й узагальнювати, спостерігати … Тож немає сумніву: саме через ігрові ситуації діти початкової школи відчувають радість від процесу пізнання й відкриття світу, а як наслідок – мають гарні знання, уміння й навички.
Завершився семінар-практикум яскравим учнівським святом «До духовних джерел», під час якого діти показали свої таланти у віршуванні, співах, танцях і костюмованих презентаціях.
Підводячи підсумки семінару та методичного тижня, який передував йому і в ході якого були проведені відкриті уроки творчими вчителями, Баштанівської школи, заступники директорів з навчально-виховної роботи резюмували: незалежно від того, маленька школа, як Баштанівський НВК, чи велика, як, наприклад, обидві татарбунарські школи або Дмитрівська, - шлях до успіху відкритий усім, хто прагне до вдосконалення й самовдосконалення заради наших дітей.