Навчання педагогів ЗДО
25 листопада 2021 року Центром професійного розвитку педагогічних працівників Татарбунарської міської ради проведено семінар-практикум «Інклюзивна компетентність як складова професійної діяльності педагога».
У заході взяли участь педагогічні працівники закладів дошкільної освіти Татарбунарської, Тузлівської, Дивізійської ОТГ та Лиманської сільської ради.
Мета семінару-практикуму - розвиток інклюзивної компетентності педагогів та підвищення рівня обізнаності з питань створення інклюзивного, розвивального середовища та основних його компонентів, формування позитивного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами.
Консультант КУ «ЦП РПП» Татарбунарської міської ради Сиротенко Ольга Миколаївна, координатор професійних спільнот педагогічних працівників дошкільної освіти, керуючись основним переліком нормативно-правових документів, визначила якості інклюзивної компетентності як складової професійного стандарту педагога, акцентувала увагу присутніх на створення фізично і психологічно безпечного й стимулювального середовища, забезпечення різноманітними ресурсами, завдяки яких педагог сприяє розвитку і навчанню дітей через самостійне і групове дослідження, гру, взаємодію з іншими дітьми та дорослими.
Що таке команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами розповіла Ігнатенко Олена Володимирівна, директор КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Татарбунарської міської ради. Вона повідомила про принципи і задачі ефективної команди фахівців та взаємодію, яка базується на довірі та повазі один одного, детально розкрила етапи розробки індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
Баган Анжела Олександрівна, вихователь дошкільної групи з інклюзивним навчанням КЗДО (ясла-садок) «Колосок» Татарбунарської міської ради ознайомила присутніх з практичними методами та прийомами щодо використання індивідуального та диференційованого підходів в організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти з інклюзивним навчанням.
Практичним психологом КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Татарбунарської міської ради Євчевою Надією Василівною розкрито питання психологічних аспектів у формуванні інклюзивної культури педагога закладу освіти та збереження емоційної стійкості педагогів в професійній діяльності, розкрила «секрети» співпраці з батьками дітей з особливими освітніми потребами.
Під час обговорення практичної роботи учасники визначили, що інклюзивна компетентність є обов’язковою складовою професійної компетентності педагога сучасного закладу освіти та висловили подяку організаторам за корисний та актуальний захід.