Практика спільного викладання в інклюзивному класі
Одним із пріоритетних завдань Нової української школи є формування інклюзивного освітнього середовища. Практика впровадження інклюзії в закладах освіти показала необхідність налагодження спільного викладання педагогічних працівників для позитивної динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
На запит педагогів Татарбунарської та Лиманської громад КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» спланував роботу з професійного зростання щодо створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливостей інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами.
15 лютого 2023 року консультант Центру Людмила Жулавська провела семінар-практикум у Нерушайському ліцеї за темою: «Практика спільного викладання в інклюзивному класі».
Працівники закладу активно долучилися до роботи. Під час заходу учасники семінару ознайомилися з основними компетентностями, притаманними вчителю та асистенту вчителя для успішної та продуктивної спільної діяльності; з основними моделями спільного викладання в класі з інклюзивним навчанням та особливостями успішної взаємодії вчителя, асистента вчителя й учнівського колективу; з’ясували переваги практики спільного викладання задля позитивної динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами; навчилися будувати ефективні взаємовідносини між учителем й асистентом учителя в класі з інклюзивним навчанням.
Практична робота, проведена Людмилою Іванівною, сприяла кращому усвідомленню значення командної роботи в інклюзивному класі, продемонструвала, що вчитель і його помічник – асистент є найважливішою ланкою в організації інклюзивного навчання, а досягти ефективних результатів, можливо лише при вмінні знаходити спільні рішення в подоланні труднощів, які виникають.