На шляху Нової української школи – Трапівський НВК Лиманської ОТГ
Як працює педколектив школи в умовах об’єднаної територіальної громади? Які зміни відбулися на шляху реформування загальної середньої освіти? Чи змінилася роль керівника школи в умовах децентралізації?
На ці та інші питання директори закладів загальної середньої освіти району отримали відповіді на семінарі-практикумі в Трапівському НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ».
Тема семінару – «Система управлінських дій щодо розбудови інноваційного середовища в освітньому закладі у форматі Концепції «Нова українська школа» - надала можливість організаторам семінару розкрити широкий спектр актуальних проблем сучасної школи через новітні форми й методи, спонукати до глибокого усвідомлення переваг партнерської взаємодії всіх учасників освітнього процесу, мотивувати й стимулювати слухачів до активного діалогу, до визначення ефективних управлінських моделей на засадах менеджменту освітніх інновацій. А найголовніше – продемонструвати практичні аспекти проектно-інвестиційної моделі управління освітнім закладом в умовах об’єднаної територіальної громади.
… Яскрава зустріч-привітання гостей у рекреації Трапівського навчально-виховного комплексу зразу ж націлює учасників семінару на робочий лад, оскільки тут же їхній увазі презентується виставка учнівських робіт до Дня зустрічі птахів як результат учнівського проекту з трудового навчання «Корисні вироби».
Дивуєшся фантазії й майстерності виробів, виготовлених дитячими рученятами: тут і шпаківні, і годівнички для птахів різноманітних конструкцій і природніх матеріалів, розвішаних на стилізованих деревах…
Основний етап роботи - управлінсько-методична студія в шкільному методкабінеті.
Актуальність проблематики семінару в умовах децентралізації управління розкрила Ольга Вікторівна Вихристюк, начальник відділу освіти Татарбунарської РДА.
Флеш-презентація «Методологічні засади менеджменту освітніх інновацій» районного методичного кабінету дозволила директорам шкіл ознайомитися з тезаурусом сучасного керівника. А потім закріпити набуті знання в ході мотиваційної інтерактивної вправи «Лідер і команда: 8 пріоритетів».
Досвід здійснення менеджменту освітніх інновацій у формі дорожньої карти Трапівського НВК, із залученням цікавої й доцільної наочності продемонструвала Наталя Олегівна Лисинюк, директор школи. Головним фактором, який дозволив цьому молодому керівнику за короткий період організувати команду однодумців, яка упевнено крокує реформаторським шляхом, є об'єднання всіх учасників освітнього процесу навколо спільної мети: зробити навчання й розвиток дітей радісним і захоплюючим.
Голова Лиманської об’єднаної територіальної громади Резніченко Василь Іванович, привітавши учасників районного семінару директорів шкіл, розкрив перспективи розвитку громади і в цьому процесі визначив особливе місце освітніх закладів – Трапівського й Лиманського навчально-виховних комплексів, на розвиток яких громада спрямовує додатково 2 млн. гривень.
Далі учасники семінару працювали в майстерні STEM-освіти, відвідавши один із найсучасніших видів уроку – інтегрований, який проводили з учнями 9 класу три вчителі: Самойлова Олена Олександрівна, вчитель української мови та літератури; Літостанський Сергій Валентинович, вчитель історії; Лукіна Марія Суренівна, вчитель інформатики; Таїр Ольга Миколаївна, вчитель музичного мистецтва.
Незабутні враження й позитивний досвід отримали директори шкіл під час демонстрації інноваційних форм і методів роботи педколективу і дирекції закладу. Це – Школа майбутнього першокласника для дітей старшого дошкільного віку (вихователь Гуцулюк Ольга Володимирівна), на заняттях якої нинішні першачки в цікавій ігровій формі передавали своїм майбутнім «спадкоємцям» уміння й корисні навички, отримані ними в Новій українській школі завдяки своїй улюбленій наставниці - Марії Іванівні Вихристюк, вчителю початкових класів.
Заняття Університету батьківської просвіти із застосуванням коучинг-технології «Дерево корінної причини» провела заступник директора з навчально-виховної роботи Лариса Петрівна Мащенко, на якому батьки розглядали проблему: «Чому частина дітей втрачає інтерес до навчання та які спільні дії щодо вирішення цієї проблеми?» Учасники дійшли висновку, що тільки спільними зусиллями батьків і педагогів можна умотивувати дітей до здобуття базових знань, умінь і навичок, спонукати їх до розвитку й саморозвитку, підготувати до самостійного життя.
Відбувся стартап учнівсько-вчительського проекту «Вишиванка своїми руками» у вигляді презентації вчительських, дитячих і батьківських мистецьких виробів: вишитих картин, витинанок, в’язаних і пошитих речей, демонстрація яких проводилася в оригінальній віршованій формі (автор віршів – Мащенко Лариса Петрівна).
У контексті цільового проекту «Партнерська взаємодія» на високому рівні проведене загальношкільне свято «Ми – суперкоманда», яке ще раз продемонструвало взаємодію всіх учасників освітнього процесу і всебічно розкрила різномаїття їхніх талантів: і вокальних, і декламаторських, і танцювальних, і драматургічних …
Під час управлінського діалогу керівники закладів загальної середньої освіти району відзначили позитивний досвід дирекції Трапівського НВК у реалізації проектно- інвестиційної моделі управління освітнім закладом та інноваційний поступ педколективу на шляху Нової української школи. А ще - переконалися: партнерська взаємодія всіх учасників освітнього процесу на основі розподіленої відповідальності – ось шлях формування самоорганізованого й вмотивованого колективу …
Альбіна Витовтова, завідувач
районного методичного кабінету,
Заслужений учитель України